prowadzonego pod adresem www.designconcept.pl
Właścicielem i administratorem SKLEPU jest firma:
DESIGN CONCEPT Sp. z o.o. Sp. kom., ul.Okrąg 2/3, 00-423 Warszawa
NIP 5342590409, Regon 381987583
Działalność gospodarcza jest zarejestrowana w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG), prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki.
Definicje
- SKLEP
INTERNETOWY umowa sprzedaży lub świadczenia usługi zawierana jest drogą
elektroniczną i jeżeli stroną umowy jest KONSUMENT to odbywa się na
warunkach opisanych w ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych
praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez
produkt niebezpieczny (dla umów zawieranych do dnia 24.12.2014) oraz w
ustawie z dnia 30 moja 2014 r. o prawach konsumenta (dla umów zawieranych
od dnia 25.12.2014).
- SPRZEDAWCA
i USŁUGODAWCA – Firma: DESIGN CONCEPT Sp. z o.o. Sp. kom., al. Okrąg 2/3, 00-423 Janki NIP 5342590409, Regon 381987583, adres poczty elektronicznej: sklep@designconcept.pl, numer telefonu: (+48) 22 723 03 42 - umowa
sprzedaży zawierana poprzez SKLEP INTERNETOWY na stronie www.designconcept.pl
- KLIENT
– osoba fizyczna, która ukończyła co najmniej 13. rok życia, przy czym w
przypadku nieukończenia przez tę osobę 18. roku życia, wymagana jest zgoda
jej przedstawiciela ustawowego, a także osoba prawna oraz jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają
zdolność prawną, a która dokonuje lub zamierza dokonać Zamówienia lub
korzysta z innych usług SKLEPU INTERNETOWEGO.
- KONSUMENT
- KLIENT, osoba fizyczna która nie prowadzi działalności gospodarczej lub
osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą ale zawierająca umowę
sprzedaży lub usługi w celu nie związanym bezpośrednio z prowadzoną
działalnością gospodarczą lub zawodową, która jest KONSUMENTEM.
- KONSULTANT
– osoba zajmująca się obsługą SKLEPU INTERNETOWEGO z upoważnienia
Usługodawcy, pracująca od poniedziałku do piątku w godzinach 9-17 pod
numerami telefonu: +48 735 027 014
- PRODUKT
- towar oferowany do sprzedaży w SKLEPIE INTERNETOWYM.
- REGULAMIN
- niniejszy Regulamin SKLEPU INTERNETOWEGO.
- UMOWA
SPRZEDAŻY - umowa sprzedaży Produktu zawierana na odległość poprzez SKLEP
INTERNETOWY.
- STRONA
UMOWY - SPRZEDAWCA, KUPUJĄCY, KONSUMENT, USŁUGODAWCA.
- ZAMÓWIENIE
- oświadczenie złożone elektronicznie lub telefonicznie o chęci zawarcia
umowy sprzedaży (zamówienia produktu lub usługi).
- NEWSLETTER
- usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę, polegająca na
umożliwieniu zainteresowanym otrzymywanie na podany adres e-mail
informacji związanych ze SKLEPEM INTERNETOWYM.
Postanowienia ogólne
- Zakres
świadczonych usług - sprzedaż mebli i akcesoriów meblowych za
pośrednictwem strony internetowej pod domeną www.designconcept.pl
- SPRZEDAWCA
- w celu umożliwienia zawarcia umowy świadczy poprzez stronę WWW SKLEPU
INTERNETOWEGO usługi:
- utworzenie i administrowanie konta klienta w
SKLEPIE INTERNETOWYM;
- przetwarzanie formularza ZAMÓWIENIA produktów w
SKLEPIE INTERNETOWYM;
- przesyłanie informacji handlowych, ofert
promocyjnych itp. w formie usługi "newsletter";
- świadczenie usług elektronicznych w w/w zakresie
jest bezpłatne;
- umowa o świadczenie usługi elektronicznej
polegającej na prowadzeniu i administrowaniu Konta Klienta w SKLEPIE
INTERNETOWYM jest zawierana na czas nieoznaczony;
- umowa o świadczenie usługi elektronicznej
polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w SKLEPIE INTERNETOWYM poprzez
wypełnienie formularza zamówienia zawierana jest na czas oznaczony - na
okres wypełniania i przetwarzania zamówienia - i ulega rozwiązaniu z
chwilą złożenia i zaakceptowania Zamówienia;
- usługa "newsletter" zawierana jest na
czas nieokreślony.
- W przypadku
usługi zawartej na czas nieokreślony obu stronom przysługuje prawo do
wypowiedzenia umowy:
- KONSUMENT może wypowiedzieć umowę o świadczenie
usług drogą elektroniczną w każdej chwili składając odpowiednie
oświadczenie w formie elektronicznej lub pisemnej na adres SPRZEDAWCY.
SPRZEDAWCA w ciągu 7 dni od otrzymania wypowiedzenia usunie z danych
zapisy objęte ochroną danych osobowych związane z usługą i zaprzestanie
jej świadczenia.
- USŁUGODAWCA może wypowiedzieć umowę o
świadczenie usług drogą elektroniczną, jeżeli KONSUMENT obiektywnie i
bezprawnie rażąco narusza Regulamin - z zachowaniem terminu wypowiedzenia
30 dni licząc od dnia złożenia wypowiedzenia. Jeżeli obiema stronami
umowy są przedsiębiorcy Usługodawca może w takiej sytuacji wypowiedzieć
umowę oświadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym.
- USŁUGODAWCA i KLIENT mogą rozwiązać umowę o
świadczenie usług drogą elektroniczną w każdym czasie w drodze
porozumienia stron.
- Reklamacje związane ze świadczeniem usług drogą
elektroniczną należy składać na adres USŁUGODAWCY - w formie wiadomości
e-mail lub pisemnie na adres siedziby SPRZEDAWCY. Reklamacje zostaną
rozpatrzone niezwłoczne nie później niż w ciągu 14 dni. Nierozpatrzenie
reklamacji w tym okresie oznacza uznanie reklamacji.
- Do
współpracy z systemem informatycznym Usługodawcy po stronie klienta
konieczny jest dostęp do komputera lub innego urządzenia umożliwiającego
poprzez sieć Internetu nawiązanie komunikacji ze stroną internetową
SKLEPU. W przypadku komputera - system winien być wyposażony w
przeglądarkę internetową (przykładowo: Mozilla Firefox w wersji 11.0 lub
wyższej, Internet Explorer w wersji 7.0 lub wyższej lub inne o podobnych
parametrach). Zalecana rozdzielczość monitora - nie mniejsza niż:
1024x768. Urządzenia mobilne muszą być wyposażone w oprogramowanie -
dostarczone przez wytwórcę urządzenia - umożliwiające wykonywanie
równoważnych do w/w przeglądarek komputerowych operacji. Ponadto konieczne
jest posiadanie aktywnego konta e-mail. Dla pełnego skorzystania z
wszystkich funkcji SKLEPU INTERNETOWEGO konieczne jest włączenie obsługi
skryptów JavaScript i obsługi cookies. Użycie skryptów i cookies omawia
POLITYKA PRYWATNOŚCI umieszczona w zakładce na stronie SKLEPU
INTERNETOWEGO.
- KUPUJĄCY
- zobowiązany jest do wprowadzania danych do systemu zgodnych ze stanem
faktycznym, zgodnych z prawem i dobrymi obyczajami. Udostępniane dane nie
mogą naruszać dóbr osobistych ani praw własności osób trzecich.
- SPRZEDAWCA
jest płatnikiem VAT i do każdej transakcji sprzedaży produktu wystawia
dokument sprzedaży - paragon lub fakturę.
- Zamówienia
można składać poprzez kontakt telefoniczny z biurem sklepu, lub drogą
mailową wysyłając zaakceptowane zamówienie oraz regulamin pod właściwy
adres mailowy.
- Informacje
handlowe - cenniki, opisy, reklamy i inne informacje o Produktach
znajdujące się na stronie WWW Sprzedawcy, stanowią zaproszenie do zawarcia
umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Do
sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży przeznaczona jest ograniczona liczba
Towarów i realizacja zamówień następuje według kolejności uznania na
koncie Sprzedawcy płatności za zamówione Towary, aż do wyczerpania się
zapasów objętych tą formą sprzedaży.
- Postanowienia
niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączenie lub ograniczenie
jakichkolwiek praw Klienta będącego jednocześnie KONSUMENTEM w rozumieniu
przepisów ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks Cywilny (Dz. U. nr
16, poz. 93 ze zm.) - przysługujących mu na mocy obowiązujących przepisów
prawa. W przypadku niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z
powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy.
Zamówienie -
realizacja zamówienia
- SKLEP
INTERNETOWY realizuje zamówienia na terenie Polski złożone przez
pełnoletnie osoby fizyczne lub osoby prawne .
- Przed
złożeniem zamówienia KUPUJĄCY musi się zapoznać z niniejszym Regulaminem.
Fakt zapoznania się i akceptacji wszystkich postanowień niniejszego
regulaminu potwierdza jawnie przy rejestracji w systemie oraz przed
złożeniem zamówienia. Formularz zamówienia nie zostanie zaakceptowany bez
takiego potwierdzenia.
- Do
realizacji zamówienia niezbędne jest prawidłowe wypełnienie formularza
zamówienia lub kontakt z naszym Konsultantem. Dla zrealizowania umowy
sprzedaży i dostawy zamawianych produktów konieczne jest podanie przez
Kupującego danych osobowych: imię i nazwisko (lub nazwa), adres, adres do
doręczenia produktu, telefon kontaktowy, adres poczty elektronicznej
e-mail i w przypadku firm NIP.
- Przed
złożeniem zamówienia KUPUJĄCY może sprawdzić dostępność produktu
kontaktując się z naszym Konsultantem lub składając zapytanie drogą
mailową.
- W
przypadku gdy danego produktu nie ma w ofercie, KUPUJĄCY drogą
telefoniczną, bądź mailową zostanie o tym fakcie powiadomiony.
- Zamówienie
drogą elektroniczną można składać 24 godz. na dobę 7 dni w tygodniu.
- Zamówienie
telefoniczne można składać od poniedziałku do piątku w godz. 9-17 u
Konsultanta.
- Po
otrzymaniu zamówienia i potwierdzeniu dostępności produktu SPRZEDAWCA
potwierdza niezwłocznie przyjęcie zamówienia i przystępuje do jego
realizacji. Przyjmuje się, że potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę
oznacza potwierdzenie zawarcie Umowy Sprzedaży i skutkuje zawarciem umowy
pomiędzy SPRZEDAWCĄ i KUPUJĄCYM.
- Jeżeli
po złożeniu zamówienia okaże się, iż zamówiony produkt jest obecnie
wyprzedany lub chwilowo niedostępny z innych powodów, Konsument zostanie o
tym niezwłocznie poinformowany e-mailem lub telefonicznie. W przypadku
zaistnienia takiej sytuacji, Konsument podejmuje decyzje o jego realizacji
(częściowa realizacja, wydłużenie czasu oczekiwania, anulowanie całości
zamówienia).
- SPRZEDAWCA
zobowiązuje się powiadomić KONSUMENTA o kompletności jego zamówienia. Od
dnia powiadomienia Konsument powinien w ciągu 7 dni całkowicie uregulować
płatność za zamówienie. Po otrzymaniu opłaty, Sprzedawca skontaktuje się z
Konsumentem celem umówienia dostawy.
- W
razie jakichkolwiek wątpliwości dotyczących złożonego zamówienia w
odniesieniu do niniejszego regulaminu i przepisów prawa nasz Konsultant
spróbuje to wyjaśnić drogą mailową lub telefonicznie. Jeśli nie uda się
nawiązać kontaktu lub wyjaśnić wątpliwości, SPRZEDAWCA odstąpi od
realizacji zamówienia. W ciągu 24 godzin od złożenia zamówienia pracownik
SKLEPU skontaktuje się z Konsumentem telefonicznie lub pocztą e-mail w
celu jego potwierdzenia oraz uzgodnienia ewentualnych szczegółów
transakcji. W przypadku braku możliwości potwierdzenia zamówienia wynikłej
z przyczyn leżących po stronie Konsumenta (np. błędny numer telefonu)
złożone zamówienie zostanie anulowane w ciągu 48 godzin, a ewentualne dane
osobowe w nim zawarte zostaną usunięte z bazy danych SKLEPU.
- Z
uwagi na to, że nasze produkty w większości przypadków dostosowywane są
pod względem obić oraz rozmiarów do potrzeb Klientów, nie dysponujemy
dużym asortymentem w magazynach i nasze produkty są dostępne na
zamówienie.
- Termin realizacji zamówienia w przypadku produktów znajdujących się w
magazynie to maksymalnie 4 dni robocze. W przypadku produktów oferowanych na zamówienie, termin określony jest w przedziale czasowym od 3 dni roboczych do maksymalnie 12 tygodni. Termin realizacji zamówienia to termin, w którym klient otrzyma zamówiony towar.
- Przeniesienie
prawa do rozporządzenia towarami jako właściciel następuje z chwilą
wydania towaru przewoźnikowi.
- Z
chwilą pisemnego pokwitowania odbioru towaru przez Kupującego, prawo
własności towaru oraz wszelkie ryzyko związane z posiadaniem i
użytkowaniem, a w szczególności ryzyko utraty lub uszkodzenia przechodzi
na Kupującego.
Ceny
- Podane
w ofercie SKLEPU ceny produktów są cenami w walucie polskiej i są cenami
brutto (zawierają wymagane prawem podatki w tym podatek VAT oraz akcyzowy
- jeżeli obowiązuje dla danego produktu, oraz opłaty celne).
- Podane
ceny produktów nie obejmują kosztów dostawy i montażu. Koszt dostawy w
dokładnej wysokości jest podawany w trakcie przyjmowania zamówienia i
zależy od sposobu wysyłki i wartości zamówienia. Ustalony koszt dostawy
nie obejmuje usługi montażu, montaż jest usługą dodatkowo płatną. Usługa
montażu dotyczy wyłącznie zamówień, których warunki oraz cena zostały
ustalone oraz zaakceptowane przez Kupującego w momencie składania
zamówienia. W przypadku braku akceptacji kosztu transportu należy
poinformować sklep o rezygnacji z zamówienia lub zmianie sposobu odbioru
na odbiór własny. KUPUJĄCY w trakcie wypełniania formularza zamówienia
wybiera sposób dostawy i płatności, jednocześnie akceptując swój wybór.
Jeżeli koszt dostawy w momencie składania zamówienia jest niemożliwy do
ustalenia, to KUPUJĄCY informowany jest o obowiązku uiszczenia takich
opłat.
- SPRZEDAWCA
zastrzega sobie prawo do zmiany cen towarów znajdujących się w ofercie,
wprowadzania nowych towarów do oferty, wprowadzania cen promocyjnych oraz
przeprowadzania i odwoływania wszelkiego rodzaju akcji promocyjnych i
wyprzedaży. Uprawnienie, o którym mowa w zdaniu poprzednim, nie ma wpływu
na zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmiany cen, warunków
akcji promocyjnych lub wyprzedaży i będą one realizowane na zasadach
dotychczasowych.
- Ceną
wiążącą dla Klienta jest cena obowiązująca w chwili złożenia zamówienia.
Formy płatności
- Sprzedawca
udostępnia Klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy
Sprzedaży:
- zamawiając dostawę do domu można opłacić zamówienie gotówką lub dokonać płatności przelewem na numer konta m BANK 05 1140 2004 0000 3102 7834 8902. W tytule wpłaty prosimy wpisać nr zamówienia oraz imię i nazwisko;
- odbierając zamówiony towar w naszym magazynie można opłacić zamówienie gotówką lub dokonać płatności przelewem na wyżej podany numer konta. Magazyn mieści się pod
adresem: ul. Godebskiego 3A, 05-090 Janki. Odbiory osobiste możliwe są
tylko w godzinach pracy magazynu - od poniedziałku do piątku, od 9:00 do
17:00.
- W
wypadku Klientów nie będących jednocześnie KONSUMENTAMI, SPRZEDAWCA ma
prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania
przedpłaty w całości albo części.
- W
zależności od rodzaju oferty, Konsument może mieć prawo do ustalenia form
płatności, zasad i kosztów transportu zaoferowanych przez Sprzedawcę przy
składaniu oferty sprzedaży danego towaru.
Wysyłka towaru
- Koszty
wysyłki (dostawy) naliczane są zgodnie z aktualnymi cennikami firm
transportowych i zależą od wagi, rozmiarów przesyłki, wyboru sposobu
dostawy oraz od wybranej formy płatności. KUPUJĄCY w trakcie realizacji
zamówienia jest informowany o kosztach i dokonuje wyboru sposobu, tym
samym akceptując przedstawione warunki. W przypadku braku akceptacji
kosztu transportu należy poinformować sklep o rezygnacji z zamówienia lub
zmianie sposobu na odbiór własny.
- Koszty
dostawy ponosi KUPUJĄCY chyba, że opis oferty produktu stanowi inaczej.
- KUPUJĄCY
może wybrać następujące formy dostawy zamówionego towaru:
- dostawa przez transport sklepu lub zewnętrzną
firmę transportową pod wskazany w zamówieniu adres,
- odbiór własny w magazynie firmy Design Concept
pod adresem: ul. Godebskiego 3A, 05-090 Janki.
- Wszystkie
przesyłki paletowe nadawane firmą kurierską dostarczane są wyłącznie pod
budynek Klienta.
- Wszystkie
produkty dostępne na stronie SKLEPU INTERNETOWEGO są fabrycznie nowe,
wolne od wad fizycznych i prawnych, posiadają gwarancję producenta,
importera lub sprzedawcy oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek
Polski.
"Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość” z udziałem KONSUMENTA (dotyczy umów
sprzedaży zawartych od 25.12.2014).
- Dbając o dobro i satysfakcję naszych klientów wydłużyliśmy ustawowe 14
dniowe prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość. W sklepie www.designconcept.pl wprowadziliśmy
30 dniowy termin odstąpienia od umowy bez podawania jakiejkolwiek
przyczyny. Termin odstąpienia od umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia
odebrania towaru przez klienta lub osobę wskazaną przez niego do
odbioru.
-
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy KONSUMENT powinien poinformować SPRZEDAWCĘ o swojej decyzji w dowolnej formie: pisma przekazanego osobiście, wysłanego pocztą tradycyjną
lub pocztą elektroniczną. Podane w Regulaminie sposoby złożenia odstąpienia są wyłącznie przykładowe.
Adres
do wysłania oświadczenia o odstąpieniu od umowy: Design Concept, ul.
Godebskiego 3A, 05-090 Janki lub
na adres mailowy: sklep@designconcept.pl. Można również skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od umowy poniżej, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Pobierz WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
- W
przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za
niezawartą.
- Bieg
terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca wydaje
Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa
Sprzedaży) – od objęcia Produktu w posiadanie przez KONSUMENTA lub wskazaną
przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy,
która:
- obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane
osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego
Produktu, partii lub części albo
- polega na regularnym dostarczaniu Produktów
przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
- dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- SPRZEDAWCA
ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia KONSUMENTA o odstąpieniu od
umowy, zwrócić KONSUMENTOWI wszystkie dokonane przez niego płatności.
SPRZEDAWCA dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu
płatności, jakiego użył KONSUMENT, chyba że KONSUMENT wyraźnie zgodził się
na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Jeżeli SPRZEDAWCA nie zaproponował, że sam odbierze Produkt od konsumenta,
może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do
chwili otrzymania Produktu z powrotem lub dostarczenia przez KONSUMENTA
dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi
wcześniej.
- Po
przesłaniu oświadczenia KONSUMENT ma obowiązek niezwłocznie, nie później
niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia, w którym odstąpił od umowy,
zwrócić produkt SPRZEDAWCY lub przekazać go osobie upoważnionej przez
SPRZEDAWCĘ do odbioru, chyba że SPRZEDAWCA zaproponował, że sam odbierze
produkt. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie produktu przed jego
upływem. Adres do ZWROTU produktu: Design
Concept, ul. Godebskiego 3A, 05-090 Janki.
- KONSUMENT
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania produktu.
- Możliwe
koszty związane z odstąpieniem przez KONSUMENTA od umowy, które obowiązany
jest ponieść KONSUMENT:
- Jeżeli KONSUMENT wybrał sposób dostawy produktu
inny niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w SKLEPIE INTERNETOWYM,
SPRZEDAWCA nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez
niego dodatkowych kosztów.
- KONSUMENT ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy, które ze
względu na swój charakter nie mogą zostać w zwykły sposób odesłane
pocztą. Wysokość tych kosztów wynosi 500zł PLN.
- Prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje KONSUMENTOWI w
odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w
pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca
nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do
odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest produkt
nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub
służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb; w tym w
szczególności produktu o właściwościach indywidualnie określonych przez
Konsumenta, takich jak kolor czy rodzaj materiału, z którego wykonany
jest produkt. Wszystkie produkty wykonywane oraz zamawiane na zamówienie
Konsumenta nie podlegają zwrotowi, nie przysługuje w
stosunku do nich prawo odstąpienia od Umowy.
- w której przedmiotem świadczenia jest produkt
ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do
użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest produkt
dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania
nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są produkty,
które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają
nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje
alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy
Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni
i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby
Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub
konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te,
których wykonania konsument żądał, lub dostarcza produkty inne niż części
zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia
od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub
produktów;
- w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu;
- o dostarczanie dzienników, periodyków lub
czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę; zawartej w drodze aukcji
publicznej;
- o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania,
innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi,
sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres
świadczenia usługi;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są
zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło
się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia
od umowy.
Reklamacje w
stosunkach z klientami nie będącymi KONSUMENTAMI (dotyczy przedsiębiorców)
- Niniejszy
punkt Regulaminu stosuje się wyłącznie w stosunkach z KUPUJĄCYMI nie
będącymi KONSUMENTAMI.
- Regulacje
dotyczące zasad rękojmi za wady oraz gwarancji jakości w umowach z
przedsiębiorcami przyjmowane są wprost w brzmieniu przyjętym w kodeksie
cywilnym art. 556-581.
- W
przypadku zawarcia Umowy sprzedaży jako firma/przedsiębiorstwo prawo
odstąpienia od umowy zawartej na odległość w ramach tzw. 14 dniowego
zwrotu nie przysługuje. Ustawa z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta Dz.
U. z 24 czerwca 2014 r. poz. 827 umożliwiająca odstąpienie od umowy
zawartej na odległość jest ustawą konsumencką, regulującą stosunki
pomiędzy przedsiębiorcą a Konsumentem, czyli osobą fizyczną dokonującą z
przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
- W
razie wątpliwości proszę skontaktować się z naszym Konsultantem.
Reklamacje przy
sprzedaży z udziałem KONSUMENTA (dotyczy umów sprzedaży zawartych od
25.12.2014)
- SPRZEDAWCA
odpowiada wobec KONSUMENTA za niezgodność z umową sprzedaży zakupionego
PRODUKTU na zasadach określonych ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta oraz w Kodeksie Cywilnym.
- W
przypadku stwierdzenia niezgodności dostarczonego PRODUKTU z umową,
KONSUMENTOWI przysługuje prawo do złożenia reklamacji z tytuły rękojmi.
- SPRZEDAWCA
informuje, że w przypadku PRODUKTÓW objętych także GWARANCJĄ uprawnienia z
tego tytułu są określone i należy je wykonywać zgodnie z warunkami
zamieszczonymi w KARCIE GWARANCYJNEJ. Udzielona GWARANCJA na sprzedany
Produkt jest uprawnieniem dodatkowym i nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie
zawiesza uprawnień KONSUMENTA z tytułu odpowiedzialności SPRZEDAWCY za
niezgodność PRODUKTU z Umową sprzedaży w zakresie określonym ustawą z dnia
30 maja 2014 r. o prawach konsumenta oraz w Kodeksie Cywilnym.
- W
przypadku sprzedaży PRODUKTÓW używanych i ekspozycyjnych, odpowiedzialność
SPRZEDAWCY z tytułu odpowiedzialności za niezgodność PRODUKTU z umową jest
ograniczona do roku od dnia wydania rzeczy KONSUMENTOWI.
- W
celu zgłoszenia reklamacji Klient może wypełnić protokół reklamacyjny (wysyłany
przez Konsultanta na prośbę Konsumenta), lub w innej formie opisać
podstawy reklamacji oraz żądania odnośnie usunięcia wad i przesłać
zgłoszenie na przykład pocztą lub drogą elektroniczną (e-mail) do
SPRZEDAWCY. Adres do korespondencji: Design Concept, ul. Godebskiego 3A,
05-090 Janki; sklep@designconcept.pl
- W
celu uzupełnienia dokumentacji, do zgłoszenia należy dołączyć zdjęcia
ukazujące wady wskazane w zgłoszeniu. W porozumieniu ze SPRZEDAWCĄ -
jeżeli jest to możliwe i niezbędne dla oceny niezgodności reklamowanego
PRODUKTU z umową, należy go dostarczyć na adres SPRZEDAWCY. Do przesyłki
proszę dołączyć wypełniony i podpisany protokół reklamacyjny.
- SPRZEDAWCA
rozpatrzy reklamację bez zbędnej zwłoki. Nie później niż w ciągu 14 dni
kalendarzowych od daty zgłoszenia reklamacji ustosunkuje się do reklamacji
drogą pisemną lub elektroniczną. Pozostawienie reklamacji w tym czasie bez
odpowiedzi jest równoznaczne z uznaniem reklamacji.
- Jeżeli
PRODUKT ma wadę, KONSUMENT może żądać wymiany rzeczy wadliwej na wolną od
wad albo usunięcia wady.
- SPRZEDAWCA
jest obowiązany wymienić wadliwy PRODUKT na wolny od wad lub usunąć wadę w
rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla KONSUMENTA.
- KONSUMENT
nie może odstąpić od UMOWY, jeżeli wada jest nieistotna.
- SPRZEDAWCA
może odmówić zadośćuczynieniu żądaniu KONSUMENTA, jeżeli doprowadzenie do
zgodności z umową wadliwego PRODUKTU w sposób wybrany przez KONSUMENTA
jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia
do zgodności z umową wymagałoby nadmiernych kosztów.
- W
przypadku, gdy do ustosunkowania się przez SPRZEDAWCĘ do reklamacji
KONSUMENTA niezbędne będzie dostarczenie Produktu do SPRZEDAWCY, KUPUJĄCY
zostanie poproszony przez SPRZEDAWCĘ o dostarczenie PRODUKTU na koszt
SPRZEDAWCY na adres: Design Concept, ul. Godebskiego 3A, 05-090 Janki
- W
razie wątpliwości proszę skontaktować się z naszym Konsultantem.
Pozasądowe sposoby
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych
procedur
- Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach
oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników
konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz
pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Klient
będący konsumentem posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania
z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do
stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z
dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze
zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy
Sprzedaży. Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów
konsumenckich określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 25
września 2001 r. w sprawie określenia regulaminu organizacji i działania
stałych polubownych sądów konsumenckich. (Dz.U. 2001, nr 113, poz. 1214).
- Klient uprawniony jest do zwrócenia się do
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z
dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 nr 4 poz. 25 ze
zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Klientem, a Sprzedawcą. Informacja
na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez wojewódzkiego
inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach oraz na
stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej.
- Klient może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie
rozstrzygnięcia sporu między Klientem, a Sprzedawcą, korzystając także z
bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub
organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona
konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod
bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez
Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email
porady@dlakonsumentow.pl.
- Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów między Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Postanowienia końcowe
- Umowa
zawierana jest w języku polskim i pod jurysdykcją prawa polskiego.
- Treść
Regulaminu jest dostępna cały czas w zakładce REGULAMIN na stronie
Sprzedawcy i może być kopiowana i drukowana w każdej chwili przez
Kupującego. Treść REGULAMINU może być też przesłana pocztą elektroniczną
lub pocztą na życzenie Klienta.
- W
sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie będą miały
właściwe przepisy prawa, w szczególności:
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. KODEKS Cywilny
(Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.);
- Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach
konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
- W
przypadku gdyby w REGULAMINIE zostały zawarte postanowienia sprzeczne z
wyżej wymienionymi lub innymi obowiązującymi przepisami w Rzeczypospolitej
Polskiej - przepisy te mają pierwszeństwo nad sformułowaniami REGULAMINU.
- Jeśli
którekolwiek z postanowień niniejszego REGULAMINU zostanie uznane za
niezgodne z prawem, nieważne lub w inny sposób niewykonalne w zakresie
przewidzianym przepisami prawa, to w tym zakresie zostaje ono wyłączone .
W pozostałym zakresie Regulamin pozostaje obowiązujący.
- W
przypadku sporów sądem właściwym do rozstrzygnięcia sporu będzie Sąd
Powszechny.
- Wszystkie
nazwy Towarów oferowanych do sprzedaży przez SKLEP INTERNETOWY są używane
w celach identyfikacji i mogą być chronione i zastrzeżone na podstawie
przepisów ustawy prawo własności przemysłowej (Dz.U. 2001 nr 49 poz. 5081
ze zm.).
- Wszystkie
zdjęcia zamieszczone na STRONIE INTERNETOWEJ chronione są na podstawie
ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych –
(Dz.U. 1994 Nr 24 poz. 83 ze zm.) - posiadają twórczy i indywidualny
charakter. Nie można ich kopiować bez zgody Administratora Strony
Internetowej.